Kansanedustaja Maria Tolppasen (ps.) mukaan Suomi todella tarvitsee tavoitteena olevat yli satatuhatta uutta työpaikkaa. Wärtsilän kaltaiset isot pörssiyhtiöt eivät hänen mukaansa kanna vastuutaan.
– Yhtiöllähän menee hyvin, tilauskirja on kunnossa, mutta töitä ei teetetä Suomessa tai Vaasassa, Tolppanen kirjoittaa mielipidekirjoituksessaan sanomalehti Pohjalaisessa.
Wärtsilä liputtaa hänen mukaansa työt ulkomaille halvemman työvoiman maihin.
– Tämä on tuhon tie. Irtisanomislappu joulun alla ei lämmitä kenenkään sydäntä, eikä tuo joulumieltä.
Tilannetta ei Tolppasen mukaan helpota pakolaiskriisi, joka tulee viemään hänen arvionsa mukaan miljardeja veronmaksajien rahoja.
– Työttömyys nousee, rahat loppuvat ja jaettavaksi jää pelkkää pahaa mieltä.