Kansanedustaja ottaa vastuun – ”Estimme viinin päätymisen ruokakauppoihin”

Perussuomalaisten kansanedustaja ei usko, että normikuluttajalle on suurta väliä hakeeko hän satunnaisen viininsä Alkosta vai ruokakaupasta.

Kansanedustaja Mika Niikon (ps.) mukaan osa alkoholilakiin liittyvistä esityksistä on niin huonoja, että niillä on päinvastainen vaikutus verotulojen kasvamiseen, ravintolayrittäjyyden tukemiseen tai eurooppalaisten juomatapojen oppimiseen.

– Osaltani vastustin viinan velaksi myynnin sallimista. Ei auttanut. Juna siltä osin meni jo ministeriryhmän kompromississa, hän sanoo blogissaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Myös ns. limuviinojen sekä ravintolavalikoiman vapauttaminen A- ja B- oikeuksien poistuessa saavat kritiikkiä osakseen. Samoin 16-vuotiaiden mahdollisuus työskennellä jatkossa ravintoloissa ihmetyttää Niikkoa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Kyllä sinne ravintolaan töihin ehtisi kaksi vuotta myöhemminkin.

Hänen mukaansa yhden asian voi kuitenkin laittaa hänen ansiokseen, hyvässä tai pahassa.

– Estimme yhden äänen enemmistöllä viinin päätyminen ruokakauppojen ja kioskien hyllyille. Se ei ole tarpeen.

Mainos