Kansanedustajat haluavat VR:n harkitsevan uudelleen asemien lipunmyynnin sulkemista

Eri puolueiden kansanedustajista koostuva Eduskunnan Rautateiden ystävät -verkosto vetoaa VR:n johtoon, jotta se harkitsisi uudelleen suunnitelmia asemien lipunmyyntien sulkemisesta.

VR:ltä odotetaan hyvää palvelua ja suunnitelmat vilkkaidenkin asemien ja jopa pääteasemien lipunmyyntipisteiden sulkemisesta tuntuvat hurjilta, toteavat Raimo Piirainen (sd.), Markku Rossi (kesk.) ja Heikki Autto (kok.) yhteisessä kannanotossaan.

– VR:n pitää ottaa huomioon myös esimerkiksi vanhukset joilla ei ole nettiyhteyksiä ja asemien lippuautomaattien käyttö ei ole hallinnassa, Rautateiden ystävien puheenjohtaja Raimo Piirainen korostaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

VR on julkistanut suunnitelman lipunmyynnin lopettamiseksi Imatralta, Kajaanista, Kemistä, Keravalta, Kirkkonummelta, Kolarista, Kupittaasta, Pieksämäeltä, Porista, Salosta ja Ylivieskasta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Asemilla tarvitaan ilman muuta laajempaa palvelua kuin vain pelkkiä lippuautomaatteja. Esimerkiksi kasvava ulkomaalaisten matkustajaliikenne on huomioitava asemien palvelutarjonnassa. VR:n brändi alkaa jo asemalla, sanoo eduskunnan Rautateiden ystävien varapuheenjohtaja Markku Rossi.

Myös kokoomuksen lappilainen kansaedustaja Heikki Autto vetoaa VR:ään, että yhtiö näkisi palvelutason ylläpitämisen tuomat mahdollisuudet.

– Matkailu on kasvussa ja VR:llä on ilman muuta mahdollisuus ottaa oma osuutensa kasvusta. Palveluun panostaminen voisi olla VR:lle hyvä strategia erottua kilpailevista liikennemuodoista muun yhteiskunnan muuttuessa kovaa vauhtia itsepalveluyhteiskunnaksi, Autto esittää.

Mainos