Kauppalehti on käynyt tutustumassa verokiistan takia suljettuun Nokian puhelintehtaaseen Chennaissa Intiassa. Tehdas on edelleen suomalaisomistuksessa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Paikalliset odottavat lehden mukaan Nokian puhelinten tuotannon alkavan taas Microsoftin myytyä peruspuhelimien liiketoiminnan sopimusvalmistaja Foxconnille.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Nokian entinen luottamusmies Udayakumar kertoo, että ihmiset tulevat töihin vaikka alennetuilla palkoilla, koska he yksinkertaisesti rakastavat Nokiaa.
Chennailainen puhelinmyyjä Ravishankar puolestaan kertoo, että Windows-puhelimet myyvät huonosti. Parhaiten hänen mukaansa myyvät vanhat kaksois-sim-peruspuhelimet.