Kehitysmäärärahoja kohdistetaan ebolan torjuntaan – ”on myös suomalaisten etu”

Sisäministeri Päivi Räsäsen mukaan kehitysapua tarvitaan ebolan torjunnassa.

Sisäministeri Päivi Räsäsen (kd.) mukaan ebolan leviäminen Suomeen voidaan estää tehokkaimmin panostamalla taudin torjuntaan Länsi-Afrikan epidemia-alueella.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Tämän päivän maailmassa emme voi enää eristää muiden maiden ongelmia oman maamme rajojen ulkopuolelle. Maailman kriisit ja epidemiat vaikuttavat myös Suomen turvallisuustilanteeseen”, Räsänen sanoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Räsäsen mukaan Suomen kehitysmäärärahoja on kohdistettu ebolan torjuntaan jo lähes 10 miljoonan euron edestä ja lisäksi valmistellaan merkittävän materiaalipaketin lähettämistä. Hänen mukaansa on myös suomalaisten etu, että epidemioihin pystytään puuttumaan jo niiden syntysijoilla riittävällä terveydenhuollolla.

”Tehokkainta kehitysyhteistyö on, kun se kohdistetaan terveydenhuollon ja koulutuksen kehittämiseen köyhissä maissa.”

Mainos