Keskusta käy jäsentensä kukkarolla

Puoluejohto pyytää rahaa velkojen maksuun.

Keskusta kerää rahaa jäseniltään maksaakseen velkansa. Puolueen puheenjohtaja Juha Sipilä ja puoluesihteeri Timo Laaninen vetoavat perjantain keskustan Suomenmaa-lehdessä, että keskustalaiset lahjoittaisivat rahaa puolueelle.

– Pyydämme kaikkien keskustalaisten apua, he kirjoittavat.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Keskustajohdon tavoitteena on päästä eroon umpivelkaisen puolueen maineesta. Vuosi sitten keskustalla oli velkaa miljoona euroa. Nyt se on saatu lyhenemään 800 000 euroon. Sipilän ja Laanisen tavoitteena on, että keskusta on velaton kesällä 2014.

He uskovat, että velanhoidolla on poliittista merkitystä, koska Suomi velkaantuu.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Meidän pitää esittää seuraavissa vaaleissa oma ohjelmamme siitä, miten Suomen velkaongelma hoidetaan.

Sipilä ja Laaninen sanovat, että puolue ei selviä ilman jäsenten apua.

– Meillä ei ole tukenamme miljoonasäätiöitä tai kivitaloja omistavia puolueyhdistyksiä.

Mainos