Keskustan Paloniemi hyödyntäisi liikuntaa sosiaali- ja terveyskulujen vähentämisessä

Keskustan kansanedustaja Aila Paloniemen mielestä liikuntaa tulisi hyödyntää paljon vahvemmin ennaltaehkäisevässä terveystyössä.

Kansanedustaja Aila Paloniemen (kesk.) mukaan liikuntaa tulisi hyödyntää nykyistä paljon vahvemmin ennaltaehkäisevässä terveystyössä. Paloniemen mukaan liikunta lisäisi hyvinvointia, kohentaisi mielenterveyttä ja alentaisi rajusti kasvaneita sosiaali- ja terveyskuluja.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Paloniemen mukaan suomalaisten fyysinen kunto on heikentynyt kaikenikäisten ryhmissä ja liikkumattomuudesta sekä fyysisestä passiivisuudesta on tullut yhä pahenevia yhteiskunnallisia ongelmia.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Erityisen huolissaan Paloniemi on lasten ja nuorten liikuntaharrastusten kallistumisesta seuratoiminnassa. Monen liikuntalajin harrastaminen on hänen mukaansa käynyt kilpailumielessä jopa mahdottomaksi nuorille.

”Korkeiden hintojen lisäksi nuoria jää ulos liikuntaharrastuksista myös liian kovien vaatimusten ja kilpailuhenkisyyden vuoksi. Samalla sosiaalinen media ja pelit koukuttavat yhä enemmän nuoria ja vievät aikaa.”

Mainos