Keskustan Tiilikainen: Maa tarvitsee pääministerin

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtajan mukaan Suomi on ajautunut laman ja suurtyöttömyyden lisäksi poliittiseen takalukkoon. Toimintakykyisten enemmistöhallitusten aika päättyi hänen mukaansa vuoden 2011 eduskuntavaaleihin.

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikaisen mukaan Suomen talous-, työttömyys- ja velkaongelmien ratkaiseminen edellyttää toimintakykyistä hallitusta, parempaa johtamista ja uskottavaa päätöksentekoa.

”Maa tarvitsee pääministerin”, Tiilikainen sanoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mielestään eduskuntavaalien poliittinen pääkysymys on, ”jatkuuko nykymeno kokoomuksen ja Sdp:n johdolla vai saadaanko maalle uusi suunta”.

Kimmo Tiilikaisen mukaan maan asiat ovat kuluneiden neljän vuoden aikana ”pahasti solmuuntuneet”. Uudistukset ovat hänen mielestään tekemättä ja ne vähäiset asiat, jotka ovat edenneet, kaatuvat yksi toisensa jälkeen Kokoomuksen ja SDP:n väliseen luottamuspulaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Hallituspolitiikka on rikki. Johtaako hallitusta kukaan?”

Suomen asioita on Tiilikaisen mukaan laitettava kuntoon.

”Leikkauslistoilla ja niiden tivaamisella tämä maa ei nouse, vaan kaikki voimavarat olisi kohdennettava siihen, että Suomeen saadaan lisää työpaikkoja.”

Mainos