”Keskustan voimin lopetetaan koulu jos se vain suinkin on mahdollista”

Perussuomalaisiin 2009 siirtynyt pitkäaikainen keskustavaikuttaja Sami Yli-Rahnasto kritisoi voimakkaasti entisen puolueensa toimintaa kunnissa. Hänen mukaansa keskusta on puolueena "pelkkä kupla ilman arvoja".

Ilkan mielipidekirjoituksessaan entinen nuoren keskustan liiton varapuheenjohtaja ja keskustan puoluevaltuuskunnan jäsen Sami Yli-Rahnasto (ps.) on tyytymätön keskustan toimintaan. Edes uusi puheenjohtaja Juha Sipilä ei häntä sytytä.

”Syystä, joka minulle on tuntematon, Suomen keskusta keikkuu puoluegallupien kärjessä. Itse puolueen harjoittamaan politiikkaan ei ole tullut muutosta vaikka puolueen puheenjohtaja vaihtuikin. Valtakunnan tasolla, maakunnissa ja kunnissa puolueen politiikka on yhä samaa vanhaa, ylimielistä, itseriittoista, ahnetta ja kylmää kuin oli ennen puheenjohtajan vaihtumista”, Yli-Rahnasto kirjoittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Yli-Rahnasto ottaa esimerkiksi kyläkoulut. ”Keskustalaiset puhuvat mielellään lapsiperheiden ja maaseudun asioista sekä maaseutukylien merkityksestä. Monet ovat ne juhla- ja vaalipuheet sekä lupaukset, jotka kouluistaan huolestuneet ovat kuulleet. Yhtä monta on pettymystä kun vastoin puheitaan toimivat keskustavaltuutetut lakkauttavatkin ihannoimansa kyläkoulut”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa keskustalaiset ovat oikeasti kiinnostuneet vain ”lapsiperheiden ja maaseudun asukkaiden äänistä, eivät heidän asioistaan, palveluistaan tai pärjäämisestään”.

Yli-Rahnasto perustelee keskustalla olevan kunnissa voimaa toimia maaseudun kyläkoulujen ja asuttuna pysymisen puolesta, mutta puolue ei hänen mukaansa käytä valtaansa. ”Keskustan voimin lopetetaan koulu jos se vain suinkin on mahdollista”.

”Puolueena keskusta on pelkkä kupla ilman arvoja. Toiminta kyläkoulujen kohdalla kertoo sen karulla tavalla”, hän kirjoittaa.

Mainos