Keuhkolääkärin tilitys: Ei riittänyt rohkeus, ei voimat

Professori Marjukka Myllärniemi katuu, ettei yrittänyt vaikuttaa Ruotsiin.

Keuhkolääkäri ja professori Marjukka Myllärniemi tilittää Twitterissä Ruotsin koronatilanteesta.

– Jos minua jokin asia vuodessa 2020 kaduttaa on se, etten yrittänyt vaikuttaa asioihin siellä vaikka avoimella kirjeellä päättäjille, Myllärniemi sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Ei riittänyt rohkeus, ei voimat, hän jatkaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Professori viittaa ruotsalaislääkäri Faris Durmon tviittiin. Myllärniemi kuvailee Ruotsin tilannetta kauheaksi. Durmo on hänen mukaansa koronapotilaita hoitava neuroradiologi.

– Diagnosoit ihmisiä, joilla on COVID-19. Yrität pelastaa heidät. Katsot, kun he kuolevat. Selität läheisille, miksi henkilö kuoli. Kotimatkalla vuoron jälkeen katselet ihmisiä juomassa kahvia ja syömässä ulkona tai ostoskassit molemmissa käsissä. Tunnet olosi vain tyhjäksi. Siis todella, todella tyhjäksi, Durmo kirjoittaa Myllärniemen jakamassa tviitissä.

Mainos