Kokoomus pelasti Salon vanhusten joulun – pukki tuleekin paikalle

Salon kaupunki tavoittelee säästöjä, eikä maksa joulupukin palkkiota.

Salon Kukonkallion vanhainkodin joulusta uhkasi tänä vuonna tulla tavattoman musta: kaupunki ilmoitti, että joulupukki ei jokavuotiseen tapaan tule sinne. Syynä ovat kaupungin tavoittelemat säästöt.

Kukonkallion joulupukki olisi maksanut kaupungille 160 euroa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Mutta ei hätää, pukki tulee tänäkin vuonna Kukonkallioon. Kokoomuksen kunnallisjärjestö näet päätti kokouksessaan, että se maksaa joulupukin palkkion.

– Päätettiin, että se hoidetaan meidän budjetista, sanoo Salon kokoomuksen puheenjohtaja Ari Aalto.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän ei tiedä, kuka joulupukin tehtävän Kukonkalliossa hoitaa ja onko se peräti joku talkoohengessä toimiva kokoomusaktiivi, mutta epäilee, että kyseessä on alan yrittäjä jolle kokoomus maksaa palkkion.

Aalto sanoo, että kaupungin päätös leikata vanhusten joulupukkivierailusta ”tuntuu vähän hassulta”.

– Kyseessä on todennäköisesti kaupungin isompi linja, kaikesta ylimääräisestä yritetään säästää.

Mainos