Korhola: Ilmastolaki olisi vastuuttoman hallituksen työtä

"Pahinta, mitä voimme tehdä."

Europarlamentaarikko Eija-Riitta Korhola (kok.) vastustaa Suomen hallituksen valmistelemaa ilmastolakia. Hänen mielestään viimeaikainen päästökehitys puhuu lakia vastaan.

– Pahinta mitä voimme tehdä, on betonoida lakiin heikko strategia, Korhola sanoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa EU:n yksipuoliset toimet ovat paitsi tehottomia, myös ympäristön ja ilmaston kannalta vahingollisia.

– Se hallitus, joka antaa tuen tällaiselle politiikalle, on vastuuton ja tehtäviensä tasalta pudonnut.

Korholan mukaan EU on uhrannut satoja miljardeja ilmastotoimiin, mutta päästöt ovat siitä huolimatta kasvaneet. Isoja ongelmia ei korjata kansallisilla laeilla.

Mainos