Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa poliisi keskeytti positiivisia koronanäytteitä antaneen opiskelijaryhmän järjestämät kotijuhlat, uutisoi CBS.
Poliisi puuttui tilanteeseen aluksi kokoontumisrajoitusten rikkomisen takia. Ohiolainen Oxfordin kaupunki sallii korkeintaan kymmenen ihmisen kokoontumiset. Paikan päällä poliisille kuitenkin paljastui, että juhlijoista kuusi oli vain päiviä aikaisemmin antanut positiivisen koronanäytteen.
Kyseisille opiskelijoille on määrätty 500 dollarin sakot karanteenimääräysten rikkomisesta. Oxfordin poliisin mukaan ei ole selvää, tiesivätkö kaikki vieraista juhlien pitäjien sairastavan koronaa, sillä osa vieraista lähti juhlista, kun poliisipartio saapui paikalle.
Paikallisen Miamin yliopiston opiskelijoista yli 1[nbsp]100 on antanut positiivisen koronanäytteen. Yliopiston mukaan tapahtuneeseen suhtaudutaan vakavasti ja koronarajoitusten rikkomisesta voi seurata jopa erottaminen yliopistosta.
Oxfordin poliisi kuvaa julki tullutta tapausta törkeäksi.