Koulutiellä punaisia päin, joutuu maksamaan sata euroa

Piittaamaton käytös tallentui poliisin ajokameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Poliisi määräsi punaisia liikennevaloja päin ajaneelle autoilijalle sadan euron suuruisen liikennevirhemaksun. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut tallenteen poliisin ajokamerasta. Video on katsottavissa tämän artikkelin lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Ajoneuvon etäisyys pääopastimeen noin metri valon vaihtuessa punaiseksi, Pasterstein kertoo tilanteesta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Julkaisussaan Pasterstein myös selventää, mitä eroa on sakolla ja liikennevirhemaksulla.

– Liikennerikoksesta poliisi määrää sakon, liikennerikkomuksesta liikennevirhemaksun.

Mainos