Krista Kiuru: Sote-valiokunta on aivan kalkkiviivoilla

Puheenjohtaja sanoo olevansa toiveikas, että valiokunta saa tänään sote-mietinnöt valmiiksi.

Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta on saamassa maakunta- ja sote-uudistukseen liittyvät mietintönsä valmiiksi.

– Nyt ollaan siinä tilanteessa, että maaliviivan viimeinenkin este on poistumassa. Olemme aivan kalkkiviivoilla, sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja Krista Kiuru (sd.) sanoi toimittajille eduskunnassa, kun valiokunta lähti puolenpäivän jälkeen lounastauolle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kiuru sanoi olevansa toiveikas, että tänään keskiviikkona tulee valmista.

Valiokunta jatkaa kokoustaan tänään kello 13, kun tietyt muutokset on saatu tehtyä. Mietintöjen valmistuminen tänään riippuu siitä, kuinka nopeasti muutokset pystytään käsittelemään.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Juuri ennen kahta olemme viisaampia. Joko sote syntyy kello kahteen mennessä tai se ei synny, Kiuru sanoi. Valiokunnan täytyy päättää kokouksensa, kun eduskunnan täysistunto alkaa kello 14.

Kiuru sanoi, että mistään ei enää kiikasta, mutta monenlaisia korjauksia on vielä tehtävä.

– Tältä osin odotamme nyt lopullisia papereita. Yhden aikaa tiedämme, onko meillä edellytyksiä vajaassa tunnissa läpäistä tämä viimeinen viiva eli maaliviiva, Kiuru sanoi.

Mainos