KSML: Peltipoliisit sammuivat, tuhannet sakot jäivät saamatta

Lukuisat valvontakamerat ovat olleet alkuvuoden pois käytöstä.

Osa autojen nopeuksia valvovista kameroista on ollut alkuvuoden pois käytöstä. Tämän vuoksi tuhannet autoilijat ovat välttäneet ylinopeussakot, kertoo Keskisuomalainen.

Kamerat ovat olleet pois käytöstä, koska automaattisen liikennevalvonnan toimintoja on siirretty Sisä-Suomesta Helsinkiin.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Siirron vuoksi alkuvuoden aikana on ollut murrosvaihe, jolloin automaattivalvonta on ollut osittain poissa käytöstä. Moni, joka olisi muuten saanut tolppasakot, on nyt säästynyt niiltä, ylikonstaapeli Juha Ahola sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa tarkkaa numerotietoa asiasta ei ole.

– Joka tapauksessa useita tuhansia tolppasakkoja on jäänyt saamatta.

Liikennerikkomusten määrä pieneni tammi-kesäkuussa peräti 43 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Tämä tarkoittaa lähes 10 000:a rikosta tai rikkomusta.

Mainos