Kuhmolainen: Työaika ja palkankorotukset närästävät – AKT ei lähde yhteiskuntasopimukseen

Liiton puheenjohtajan mukaan pienet palkankorotukset ovat "30-luvun hommaa, jossa annetaan roponen köyhille".

Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto AKT ei ole lähdössä mukaan Suomen hallituksen ajamaan yhteiskuntasopimukseen, kertoo paikallislehti Kuhmolainen. Liiton puheenjohtaja Marko Piirainen kertoi kannasta Kainuun Demarien kesätapaamisessa Kuhmossa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Piiraisen mukaan AKT:lla on asiasta hallituksen päätös ja asiasta on tarkoitus tulla julkisuuteen laajemmin elokuussa, jolloin keskustelu yhteiskuntasopimuksesta hänen mukaansa vasta kunnolla alkaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Ongelmakohdista Piirainen mainitsee viiden prosentin työajan pidennyksen ilman lisäkorvausta, sekä pienet palkankorotukset. Ne ovat hänen mukaansa ”30-luvun hommaa, jossa annetaan roponen köyhälle.”

Tulossa ovat hänen mukaansa myös liittokohtaiset neuvottelut, jossa päästään parantamaan alakohtaisia etuuksia, vaikka palkat eivät yhteiskuntasopimuksen mukaista enempää nousisikaan.

Mainos