”Kukaan ei ole yksin vaaran iskiessä, liittykää Natoon”

Pohjois-Euroopan oikeistonuoret kehottavat Suomea ja Ruotsia liittymään Natoon.

Neljän Pohjois-Euroopan maan oikeistonuoret esittävät maittensa liittymistä sotilasliitto Natoon.

– Kantaaksemme vastuumme rauhasta ja turvallisuudesta myös kansainvälisesti, on Suomen ja Ruotsin aika ottaa seuraava luonnollinen askel pohjoismaisen ja kansainvälisen turvallisuuden nimissä ja liittyä Naton täysjäseniksi, järjestöt toteavat yhteisessä kannanotossaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Vetoomuksen ovat allekirjoittaneet kokoomusnuorten puheenjohtaja Susanna Koski, ruotsalaisen Moderata Ungdomsförbundetin puheenjohtaja Erik Bengtzboe, norjalaisen Unge Høyren puheenjohtaja Paul Joakim Sandøy sekä virolaisen IRL Nooredin varapuheenjohtaja Marek-Andres Kauts.

Norja ja Viro kuuluvat jo Natoon. Suomi ja Ruotsi osallistuvat Naton harjoituksiin, mutta se ei järjestöjen mielestä korvaa täysjäsenyyttä.

– Luonnonkatastrofit, sodat ja uudet kyberuhat digitaalisen sodankäynnin muodossa ovat nykypäivän yhteisiä ongelmia. Kukaan ei ole yksin vaaran iskiessä. Yhteistyön edut ovat selvät.

Mainos