Kuningatar Elisabet II on kuollut

Kuningatar menehtyi 96-vuotiaana Balmoralin linnassa Skotlannissa.
Kuningatar Elisabetia muistetaan hovin virallisessa kuvassa.
Kuningatar Elisabetia muistetaan hovin virallisessa kuvassa.

Kuningatar Elisabet II on menehtynyt. Hän kuoli Balmoralin linnassa Skotlannissa. Kuningatar Victorialle 1850-luvulla rakennettua linnaa on luonnehdittu paikaksi, josta Elisabet piti kenties kaikkein eniten. Hänen poismenoaan kuvataan hovin tiedotteessa rauhalliseksi.

Vuonna 1952 valtaistuimelle noussut kuningatar Elisabet on Britannian pitkäikäisin ja pisimpään hallinnut kuningatar.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Elisabet vietti viime hetket perheensä kanssa.

Kuningatar Elisabetin poika prinssi Charles nousee kuningattaren kuoleman myötä kuninkaaksi. Hovin tiedotteen mukaan Charles viettää puolisoineen tämän yön Balmoralissa ja palaa huomenna Lontooseen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

LUE MYÖS:
Maailman mahtavimmat esineet, ainutlaatuisessa dokumentissa (VU 28.3.2018)

Mainos