Kyllönen Ylellä: Ajokortti maksaa liikaa

"Täytyy katsoa, että yhdenvertaisuus toteutuu."

Liikenneministeri Merja Kyllösen (vas.) mukaan ajokortti maksaa liikaa. Hänen mielestään viime aikoina noussut hinta uhkaa jo kansalaisten yhdenvertaisuutta.

– Ajokortin hinta on liian korkea. Olemme saaneet paljon palautetta, että nuorilla ei ole samanlaista mahdollisuutta hankkia korttia. Täytyy katsoa, että yhdenvertaisuus toteutuu myös tässä asiassa, hän sanoo Ylellä.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Autoliiton laskelmien kortin ajaminen autokoulussa maksaa 2 500 euroa. Myös opetusopetuksen hinta on noussut, koska vuoden alussa tuli voimaan uusi ajokorttilaki. Se velvoittaa myös opetuslupalaiset ottamaan autokoulussa oppitunteja.

Kyllönen aikoo teettää selvityksen siitä, miksi kortin hinta on noussut enemmän kuin piti.

– Minua kiinnostaa tietää, miksi kustannusarviot eivät pidä paikkaansa. Selvitämme ajokortin hinnan ennen uudistusta ja mistä se koostui sekä nykyisen hinnan ja mitä sillä saadaan.

Mainos