Keuhkolääkäri ja professori Marjukka Myllärniemi kertoo olevansa huolissaan Suomen epidemian suunnasta. Hän paljastaa puolisonsa sairastuneen koronavirukseen.
– Olen kotikaranteenissa 14.2 asti puolison koronatartunnan vuoksi. Meillä ei ole aavistustakaan, mistä tartunta tuli, kaupasta tai bussista. Minimikontaktit on olleet ja maskia ollaan käytetty. Kyse on maatiaisvariantista ja kaikki osapuolet voivat hyvin, Myllärniemi sanoo Twitterissä.
Koronatilanteen kommentoijana tunnetuksi tullut lääkäri kertoo saaneensa rokotteen ensimmäisen annoksen, eikä tauti ole ”ainakaan vielä” tarttunut häneen.
– Meillä on läpiveto ja kaksi sähköpeittoa, joilla pidämme itsemme ja koirat lämpiminä. Tartuntoja on niin paljon lähipiirissä, varovaisissa aikuisissa, että minua huolestuttaa, Marjukka Myllärniemi jatkaa.
Hän toteaa toivovansa, että pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallituksella olisi rohkeutta tukahduttaa virus.
– Olisi idioottimaista antaa tämän levitä loppumetreillä. Höpötys siitä, ettemme tiedä, mihin suuntaan epidemia on menossa harmittaa minua, Myllärniemi sanoo.
Olen kotikaranteenissa 14.2 asti puolison koronatartunnan vuoksi. Meillä ei ole aavistustakaan, mistä tartunta tuli, kaupasta tai bussista. Minimikontaktit on olleet ja maskia ollaan käytetty. Kyse on maatiaisvariantista ja kaikki osapuolet voivat hyvin.
— Marjukka Myllärniemi (@myllarni) January 30, 2021
Minulla on osittainen rokotesuoja enkä ole ainakaan vielä saanut tartuntaa. Meillä on läpiveto ja kaksi sähköpeittoa, joilla pidämme itsemme ja koirat lämpiminä. Tartuntoja on niin paljon lähipiirissä, varovaisissa ikuisissa, että minua huolestuttaa.
— Marjukka Myllärniemi (@myllarni) January 30, 2021
Toivon, että hallituksella olisi rohkeutta tukahduttaa virus. Olisi idioottimaista antaa tämän levitä loppumetreillä. Höpötys siitä, ettemme tiedä, mihin suuntaan epidemia on menossa harmittaa minua.
— Marjukka Myllärniemi (@myllarni) January 30, 2021