Lääkäri avautuu lähipiirin tartunnoista: Minua huolestuttaa

Professori Marjukka Myllärniemen mukaan varovaisetkin aikuiset sairastuvat.

Keuhkolääkäri ja professori Marjukka Myllärniemi kertoo olevansa huolissaan Suomen epidemian suunnasta. Hän paljastaa puolisonsa sairastuneen koronavirukseen.

– Olen kotikaranteenissa 14.2 asti puolison koronatartunnan vuoksi. Meillä ei ole aavistustakaan, mistä tartunta tuli, kaupasta tai bussista. Minimikontaktit on olleet ja maskia ollaan käytetty. Kyse on maatiaisvariantista ja kaikki osapuolet voivat hyvin, Myllärniemi sanoo Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Koronatilanteen kommentoijana tunnetuksi tullut lääkäri kertoo saaneensa rokotteen ensimmäisen annoksen, eikä tauti ole ”ainakaan vielä” tarttunut häneen.

– Meillä on läpiveto ja kaksi sähköpeittoa, joilla pidämme itsemme ja koirat lämpiminä. Tartuntoja on niin paljon lähipiirissä, varovaisissa aikuisissa, että minua huolestuttaa, Marjukka Myllärniemi jatkaa.

Hän toteaa toivovansa, että pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallituksella olisi rohkeutta tukahduttaa virus.

– Olisi idioottimaista antaa tämän levitä loppumetreillä. Höpötys siitä, ettemme tiedä, mihin suuntaan epidemia on menossa harmittaa minua, Myllärniemi sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Mainos