Anestesiologian ja tehohoidon ylilääkäri Harri Tohmo kiistää uutisen Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kolmannesta rokotuskierroksesta.
Hänen mukaansa suuri määrä Modernan koronarokotteita vanhenee ensi viikon keskiviikkona.
– Uutinen ei pidä paikkaansa. Uudenmaan kunnat muun muassa Keski-Uudenmaan sote eivät rokota koordinaatioryhmän päätöksestä huolimatta ja välittämättä siitä että 15[nbsp]000 Modernaa vanhenee HUS Apteekkiin 22.9. Mennään byrokratia edellä, syteen, Tohmo sanoo Twitterissä.
Sosiaali- ja terveysministeriö on jo antanut luvan kolmansiin rokotuksiin immuunipuutteisille. HUSin ja alueen kuntien kerrottiin tänään aloittavan kolmannen rokotuskierroksen, jotta vanhenemassa olevat rokotteet saadaan käytettyä.
Tohmon mukaan rokotukset eivät siis kuitenkaan todellisuudessa etene siinä määrin kuin julkisuuteen on kerrottu.
– Rokottamista auttaisi JOS päätös tiedettäisiin myös kunnissa JA päätöksen mukaan toimittaisiin JA jos rokotuspisteissä olisi oikeasti rokotteita JA jos rokotuspisteitä pidettäisiin auki.
(yo koskee HUS aluetta joka päätti jo eilen), ylilääkäri listaa.
Rokotuspisteissä ”tiedetään” että ”ei ole muutenkaan tarpeeksi rokotteita”.
Suomessa jemmassa lähes 1 milj rokotetta!
HUS Apt 22.9. vanhenee 15,000 💉.
Jos HUS alueella asuva🧖♂️🧖 2/21 rokotettu töissä ”naapuripitäjässä”, niin no-shot.
Varminta olla pistämättä, ei 🏥 muuten täyty— Harri Tohmo (@harrtohm) September 17, 2021
Rokottamista auttaisi JOS päätös tiedettäisiin myös kunnissa JA päätöksen mukaan toimittaisiin JA jos rokotuspisteissä olisi oikeasti rokotteita JA jos rokotuspisteitä pidettäisiin auki.
(yo koskee HUS aluetta joka päätti jo eilen) https://t.co/lihO4A16g7— Harri Tohmo (@harrtohm) September 17, 2021