Virkaa pitää hallussaan Alexander Stubbin (kok.) hallituksen sosiaali- ja terveysministeriksi siirtynyt Laura Räty (kok.). Viransijaisuus tulee täytettäväksi elokuun lopussa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Olen tästä mahdollisuudesta valtavan innoissani. Koen intohimoa ja paloa osallistua sosiaali- ja terveydenhuollon johtamiseen ja kehittämiseen. Tällä sektorilla ratkaistaan ihmiselämän suurimpia kysymyksiä ja hyvinvoinnin haasteita. Suurempaa kutsumusta on vaikeaa kuvitella, Lasse Männistö perustelee päätöstä blogissaan.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Kyseinen apulaiskaupunginjohtajan paikka on jyvitetty kokoomukselle, joten Männistön valintaa voidaan pitää jo etukäteen selvänä. Männistön tilalle eduskuntaan nousee Laura Räty.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.