Lasse Männistö hakee Helsingin apulaiskaupunginjohtajaksi

Kansanedustaja Lasse Männistö (kok.) on päättänyt hakea Helsingin sosiaali- ja terveystoimesta vastaavaksi apulaiskaupunginjohtajan viransijaiseksi.

Virkaa pitää hallussaan Alexander Stubbin (kok.) hallituksen sosiaali- ja terveysministeriksi siirtynyt Laura Räty (kok.). Viransijaisuus tulee täytettäväksi elokuun lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Olen tästä mahdollisuudesta valtavan innoissani. Koen intohimoa ja paloa osallistua sosiaali- ja terveydenhuollon johtamiseen ja kehittämiseen. Tällä sektorilla ratkaistaan ihmiselämän suurimpia kysymyksiä ja hyvinvoinnin haasteita. Suurempaa kutsumusta on vaikeaa kuvitella, Lasse Männistö perustelee päätöstä blogissaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kyseinen apulaiskaupunginjohtajan paikka on jyvitetty kokoomukselle, joten Männistön valintaa voidaan pitää jo etukäteen selvänä. Männistön tilalle eduskuntaan nousee Laura Räty.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

Mainos