LK: Meri-Lapin sote-yhteisyritys vaikeuksissa Kemissä

Meri-Lappiin perusteilla oleva sote-yhteisyritys saattaa palautua Kemin kaupunginvaltuuston käsittelyyn.

Kemin kaupunginhallitus jätti maanantaina ylimääräisessä kokouksessaan Meri-Lapin sote-yhteisyrityksen sopimuskäsittelyn toisen kerran pöydälle, kertoo Lapin Kansa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Äänin 5–5 puheenjohtaja Sari Moisasen (vas.) ääni ratkaisi. Valtuuston puheenjohtajan Teija Jestilän (sd.) pitää tämän viikon torstaihin mennessä päättää, kutsuuko hän valtuuston käsittelemään palvelusopimusta ensi viikon maanantaina.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Valtuusto päätti, että palvelusopimukseen voidaan tehdä teknisluonteisia muutoksia. Palvelusopimus valmistui viime viikon loppupuolella ja nyt se oli kaupunginhallituksen käsittelyssä. Se sisältää muitakin muutoksia kuin teknisluonteisia muutoksia, jolloin se pitäisi palauttaa valtuuston käsittelyyn, Moisanen kertoi.

Kemissä kaupunginvaltuusto hyväksyi kuukausi sitten yhteisyrityksen perustamisen äärimmäisen niukasti äänin 22-21. Koko yhteisyrityksen perustaminen on nyt kiinni Kemistä.

Mainos