”Miksi säätää laki jota ilmankin pärjättäisiin?”

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja pitää ilmastolakia turhana sääntelynä. Myös cleantechin merkitys epäilyttää häntä.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Jari Lindström pitää kuluneella viikolla käsittelyssä ollutta ilmastolakia turhana sääntelynä. Hänen mukaansa on syytä tajuta se, että ilmastokysymysten rinnalle on nostettava kilpailukyky, talous ja työllisyys. Perussuomalaiset vastustivat hänen mukaansa lakiesitystä.

”Emme me siis ole vastustamassa ilmaston- ja ympäristönsuojelua, mutta miksi säätää laki jota ilmankin pärjättäisiin”, Lindström kirjoittaa blogissaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa usein kuulee myös väitettävän, että cleantech pelastaa meidät, tuo uusia työpaikkoja ja avaa uusia vientimahdollisuuksia. Lindström kyseenalaistaa väitteen osin.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Kuinka monta teollisuuden työpaikkaa Suomi on menettänyt vaikkapa viimeisten kymmenen vuoden aikana ja kuinka monta uutta, korvaavaa työpaikkaa cleantech-sektori on tuonut tilalle? Suhde lienee mollivoittoinen.”

Lindströmin mukaan kaikkien menetettyjen teollisuuden työpaikkojen korvaamiseksi tarvitaan paljon muutakin kuin cleantech.

”Itse asiassa parhaiten niitä vielä olemassa olevia työpaikkoja puolustetaan lopettamalla omaan jalkaan ampuminen. Aloitetaan se vähentämällä teollisuuden lisärasitteita.”

Mainos