Mainos - sisältö jatkuu alla
Matti Mörttisen mukaan junan kuulutuksessa kerrottiin, että 19.6. alkaen konduktöörit lähijunissa eivät enää myy lippuja, vaan ”keskittyvät palvelemaan teitä”.
– Miltä tuntuisi ravintolassa, kun tarjoilija sanoisi, ettei kanna tilauksen tekijälle ruokaa pöytään, vaan keskittyy palvelemaan. Tai jos lentokoneessa pilotti kuuluttaisi, ettei aio ohjata konetta kiitotielle, vaan keskittyy palvelemaan. Mörttinen kirjoittaa kolumnissaan Aamulehdessä.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Hän kertoo mielikuvituksen laukanneen palvelukuulutuksen johdosta. Joku haluaa tilata niskahierontaa, toinen koiranpissattamista välipysäkillä. Hän itse oli twiitannut: ”OK, mulle gt ja kenkien kiillotus, kiitos!”