Kehitys- ja omistajaohjausministeri Sirpa Paatero (sd.) ihmetteli Ylen Ykkösaamussa, mitä vastaan itsenäisyyspäivän luokkaretki-mielenosoituksessa osoitettiin mieltä.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Hänen mukaansa kohde jäi epäselväksi ja vaikutti, että osa mielenosoittajista ei tiennyt miksi on paikalla.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Oli vaan jotenkin sellainen olo, paha olo, ja halusi tehdä jotain. Se on mun mielestä huono lähtökohta kyllä mielenosoitukselle, Paatero sanoi.
Paateron mukaan pahan olon voi osoittaa, mutta hän ihmetteli toimiiko viestin tuominen paikkoja hajottamalla. Muitakin keinoja hänen mukaansa voisi olla. Hänen mukaansa esimerkiksi eduskunnan edessä tapahtuva mielenosoittaminen on erittäin arvokasta kansalaistoimintaa.