Ministeri arvostelee Voimassa eläkefirmojen tarjoamia etuja: ”Ihan hanurista”

Paula Risikon mielestä Finanssivalvonta pystyy valvomaan riittävästi eläkeyhtiöitä.

Sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko (kok.) arvostelee Finnarin ja eläkeyhtiö Ilmarisen taannoisia asuntojärjestelyjä kovin sanoin.

– Haluan sen nyt tässä sanoa, että tämä on mulle tosi tärkeä asia, koska nämä kaupat mitä on ollut julkisuudessa, on ihan hanurista, Risikko toteaa Voima-lehdessä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hänen mukaansa eläkeyhtiöiden valvontaa tulee lisätä. Asiaa pohtinut työmarkkinajärjestöjen työryhmä ehdotti marraskuussa, että eläkeyhtiöiden hallitusten ristiinistumiset tulee jatkossakin päättää yhtiöissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Lähtökohtaisestihan mun pitää luottaa siihen, että meidän valvova viranomainen Fiva pystyy valvomaan näitä, hän sanoo.

Voima-lehti arvostelee valmistelua, koska työmarkkinajärjestöillä on runsaasti päätösvaltaa, vaikka asia koskee niitä itseään.

– Niiden, jotka maksavat, pitää saada olla päättämässä. Tämä on sopimusyhteiskunta, ja sopimukset on ihan hyvä asia yhteiskuntarauhan ylläpitämiseksi, Risikko perustelee.

Mainos