”Miten ministeri sietää tällaista menoa?”

Keskustan kansanedustaja Anu Vehviläisen mielestä hallituksen sote-malli on lopullisesti ajautunut karille.

Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen Anu Vehviläinen (kesk.) pitää tiedotteessaan käsittämättömänä, että ”samaan aikaan kun hallitus odottelee omasta sote-mallistaan kuntien lausuntoja, niin päähallituspuolue kokoomus sorvaa ikiomaa malliaan puolueen omassa työryhmässä ministeri Jan Vapaavuoren (kok.) johdolla”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– On pakko kysyä, että miten soten valmistelusta vastaava SDP:n peruspalveluministeri Susanna Huovinen sietää tällaista menoa. Eikö hän enää johdakaan soten valmistelua, Anu Vehviläinen kysyy.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Vehviläinen viittaa Suomen Kuvalehden ja Helsingin Sanomien uutisointeihin, joiden mukaan kokoomus olisi tekemässä sote-uudistuksessa täyskäännöstä. Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Petteri Orpo on kiistänyt asian.

Vehviläisen mielestä keskustan kotikunta-maakuntamalli olisi paras ja nopein tapa edetä sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamisessa.

Mainos