Mitro Revon pitkän Nato-pohdinnan tulos: Ei – tai ehkä kyllä

Demarimeppi ei kannata Nato-jäsenyyttä, paitsi jos hallitus ehdottaa sitä.

EU-parlamentaarikko Mitro Repo (sd.) kertoo blogissaan, että hän ei kannata Suomen Nato-jäsenyyttä.

– Uskon, että Nato on vanhentunut väline hoitaa asioita Euroopassa. Siksi en ole myöskään Suomen Natoon liittymisen kannalla, Repo kirjoittaa blogissaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Seuraavassa kappaleessa Repo kuitenkin toteaa, että hän on valmis muuttamaan kantaansa.

– Mutta: jos maani hallitus tässä tai jossakin vastaavassa tilanteessa arvioisi, että Suomi ei enää ole turvassa ilman Nato-jäsenyyttä, tukisin sitä lojaalisti.

Repo kertoo pohtineensa asiaa viime viikosta lähtien. Hän julkaisee blogissaan avoimen kirjeen Venäjän johdolle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Uskon Venäjän kansan rauhantahtoon.

Hän kuitenkin lisää, että Krimin tapahtumat ovat uhka Venäjän ja länsimaiden suhteille.

– Lausun tämän varoituksensanan Teille Venäjän vilpittömänä ystävänä. Se, mitä Venäjä nyt tekee Krimillä, uhkaa murentaa kaiken sitä kohtaan tunnetun luottamuksen ja ystävyyden muualla maailmassa.

Mainos