EU-parlamentaarikko Mitro Repo (sd.) kertoo blogissaan, että hän ei kannata Suomen Nato-jäsenyyttä.
– Uskon, että Nato on vanhentunut väline hoitaa asioita Euroopassa. Siksi en ole myöskään Suomen Natoon liittymisen kannalla, Repo kirjoittaa blogissaan.
Seuraavassa kappaleessa Repo kuitenkin toteaa, että hän on valmis muuttamaan kantaansa.
– Mutta: jos maani hallitus tässä tai jossakin vastaavassa tilanteessa arvioisi, että Suomi ei enää ole turvassa ilman Nato-jäsenyyttä, tukisin sitä lojaalisti.
Repo kertoo pohtineensa asiaa viime viikosta lähtien. Hän julkaisee blogissaan avoimen kirjeen Venäjän johdolle.
– Uskon Venäjän kansan rauhantahtoon.
Hän kuitenkin lisää, että Krimin tapahtumat ovat uhka Venäjän ja länsimaiden suhteille.
– Lausun tämän varoituksensanan Teille Venäjän vilpittömänä ystävänä. Se, mitä Venäjä nyt tekee Krimillä, uhkaa murentaa kaiken sitä kohtaan tunnetun luottamuksen ja ystävyyden muualla maailmassa.