Me Naiset on testannut pakastealtaiden perinteisimmät vaniljajäätelöt. Vanilja on vuosikymmenestä toiseen ylivoimaisesti Suomen suosituin jäätelömaku, ja testissä yksi vaniljajäätelöistä nousi yli muiden.
Testaajien mukaan vain yksi vaniljajäätelöistä maistui vaniljalta. Yksi tuote muistutti enemmän sorbettia.
Vertailuun ei otettu erikoisuuksia tai uutuuksia, vaan Ingmanin, Kotimaisen, Rainbown, Pirkan, Pingviinin ja Lidlin Gelatellin vaniljajäätelöt.
Testivoittajaksi tuli Pingviini veikeä vanilja kermajäätelö. Siinä oli osanottajien mukaan ainoana mustia vaniljapisteitäkin.
Vaniljajäätelöt saivat seuraavasti pisteitä:
* Pingviini veikeä vanilja kermajäätelö 5/5
* Pirkka kermajäätelö vanilja 3/5
* Ingman vanilja kermajäätelö 3/5
* Gelatelli vanilja kermajäätelö 2,5/5
* Kotimaista vanilja kermajäätelö (laktoositon) 2/5
* Rainbow vanilja kermajäätelö 0/5