Nato-kommentit ärsyttivät – ”Onko Katainen valmis luottamaan kansalaisiin eduskuntavaaleissa?”

Vasemmistonuoret on tyrmistynyt Jyrki Kataisen Verkkouutisille antamasta lausunnosta, jonka mukaan kansan vastustus on huono peruste torjua Nato-jäsenyys.

Vasemmistonuoret on tyrmistynyt pääministeri Jyrki Kataisen Verkkouutisille antamasta lausunnosta, jonka mukaan “kansan vastustus on huono peruste torjua Nato-jäsenyys”.

Liiton puheenjohtaja Li Anderssonin mielestä ”tällainen ulostulo osoittaa, kuinka pienessä arvossa pääministeri pitää kansalaismielipidettä ja demokratiaa”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Onko Katainen sitten valmis luottamaan kansalaisten mielipiteisiin eduskuntavaaleissa”, Andersson kysyy.

”Kokoomuslaisen Verkkouutisten teettämä Nato-gallup”, jonka mukaan ”enemmistö suomalaisista kannattaisi Nato-jäsenyyttä, jos valtiojohto päätyisi sitä esittämään”, on Vasemmistonuorten mukaan johdattelevasti muotoiltu.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”Se perustuu hypoteettiseen tilanteeseen ja mittaa nykymuodossaan suomalaisten luottamusta valtiojohtoon eikä suhtautumista sotilasliittoon.”

Vasemmistonuorten mielestä perusteluja Suomen Nato-jäsenyydelle ei edelleenkään ole. Jäsenyys lisäisi heidän mukaansa Suomeen kohdistuvia ulkopoliittisia jännitteitä.

Katainen peräänkuulutti Verkkouutisten haastattelussa avointa Nato-keskustelua. ”Ei voida olettaa, että näin suuressa asiassa ihmiset voisivat vetää johtopäätöksiä, kun monella ei ole edes mahdollisuutta perehtyä asioihin niin yksityiskohtaisesti kuin poliitikoilla”, hän huomautti.

Mainos