”Nyt jos joskus maltti on valttia, Urpilainen”

Elinkeinoministeri Jan Vapaavuori kommentoi valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen Ylen Ykkösaamussa esittämiä näkemyksiä Fennovoiman hakemuksen uudelleenkäsittelystä eduskunnassa.

Jan Vapaavuoren (kok.) mielestä valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd.) on oikeassa siinä, että Fennovoiman hakemuksen uudelleenkäsittely eduskunnassa olisi avointa ja demokraattista.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Aiheen jatkokäsittelystä vastaavana ministerinä Vapaavuori toteaa kuitenkin joutuvansa ottavan asian aavistuksen vakavammin, kuin valtiovarainministeri vapaassa kommentoinnissaan. Vapaavuoren mukaan juridiset selvitykset on syytä viedä rauhassa päätökseen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Facebookiin kirjoittaneen Vapaavuoren mukaan Fennovoiman hankkeen lupaan liittyvät juridiset kysymykset ovat erittäin monimutkaisia ja jopa keskeiset oikeudelliset asiantuntijat ovat erimielisiä hankkeen jatkokäsittelyn muodosta. Valtionhallinnossa on ministerin mielestä jo ihan riittävästi esimerkkejä siitä, miten voi käydä kun juridisia koukeroita ei selvitetä perusteellisesti. Tämän jälkeen voidaan arvioida, miten asiassa tulee edetä.

”Fennovoiman hanke on energia-, teollisuus- ja elinkeinopoliittisesti niin tärkeä maallemme, että nyt jos joskus maltti on valttia”, Jan Vapaavuori kirjoittaa.

Mainos