– Hallitus ja liikenneministeri Sanna Marin (sd.) ja valtiovarainministeri Mika Lintilä (kesk.), nyt olisi oikea aika tehdä neljän vuoden aikataulu autoverosta luopumiselle, vaatii kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen Twitterissä.
Heinonen kommentoi tviitillään Verkkouutisten täältä löytyvää juttua, jonka mukaan käytettyjen autojen tuonti Ruotsista on kasvanut merkittävästi alkuvuoden aikana.
Suomalaiset toivat Helsingin Sanomien mukaan tämän vuoden tammi-toukokuussa Ruotsista yli 11 000 käytettyä henkilö- ja pakettiautoa.
– Tällä hetkellä Suomessa verotuksellisesti suositaan käytettyjä autoja, toteaa HS:lle Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio.
Suomeen tuodut autot ovat usein suuripäästöisiä.
– Se (autoverosta luopuminen) olisi tehokas keino myös uusia autokantaa vähäpäästöiseksi, Timo Heinonen perustelee tviitissään.
#Hallitus ja #liikenneministeri @MarinSanna ja #valtiovarainministeri @MikaLintila, nyt olisi oikea aika tehdä 4 vuoden aikataulu #autovero luopumisesta. Se olisi tehokas keino myös uusia autokantaa vähäpäästöiseksi. #liikenne #autot #verot https://t.co/gwSUuW530J
— Timo Heinonen (@timoheinonen) June 9, 2019