Ohitti suojatielle pysähtyneen auton, ei tehnyt tilaa jalankulkijalle – 25 päiväsakkoa ja kortti hyllylle

Piittaamaton käytös tallentui poliisin ajokameraan.
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN
Kuvakaappaus videolta. POLIISI/DENNIS PASTERSTEIN

Suojatien eteen pysähtyneen auton ohittanut autoilija sai 25 päiväsakon suuruisen rangaistuksen. Asiasta kertoo Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario Dennis Pasterstein viestipalvelu X:ssä.

Lisäksi kuljettaja ei antanut esteetöntä kulkua jalankulkijalle.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Pasterstein on jakanut julkaisunsa yhteyteen poliisin ajokameraan tallentuneen videon tilanteesta. Video on katsottavissa tämän jutun lopussa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Päiväsakkojen lisäksi poliisi otti kuljettajalta ajokortin pois määräajaksi.

– Helsingin suojateiden turvallisuus on erinomainen vaikka tästäkin videosta voi tulla toisenlainen käsitys. Valvomme ja liputamme sivuun!, Pasterstein vakuuttaa.

Mainos