Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r.) arvostelee laivayhtiö Tallinkia sen kommenteista raiskaustapauksiin.
– Äärettömän surullinen suhtautuminen laivayhtiön puolelta, Henriksson toteaa Twitterissä.
Henriksson kommentoi puoluetoverinsa Päivi Storgårdin postausta.
– Tallink sälyttää vastuun laivaraiskauksista naisille. Uskomatonta, Storgårds kirjoitti ja Henriksson sanoi olevansa samaa mieltä.
Helsingin Sanomien mukaan Tallink Siljan henkilöstöjohtaja Vahur Ausmees sanoi Ruotsin TV4:n Kalla Fakta -ohjelmalle, että naisten pitää tarkkailla omaa juomistaan laivalla.
– He tietävät, mihin se voi johtaa, Ausmees sanoi viitaten raiskauksiin.
Hänen mukaansa vastuu juomisesta kuuluu matkustajalle, ei laivayhtiölle. Tallink Silja totesi myöhemmin STT:lle, että Ausmeesin kommentti on asiaton.
Kalla Faktan mukaan raiskausten määrä laivoilla on lisääntynyt.