Oikeusministeri Tallinkin kommenteista: Äärettömän surullinen suhtautuminen

Anna-Maja Henrikssonin mielestä raiskauksista ei voi syyttää uhria.

Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r.) arvostelee laivayhtiö Tallinkia sen kommenteista raiskaustapauksiin.

– Äärettömän surullinen suhtautuminen laivayhtiön puolelta, Henriksson toteaa Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Henriksson kommentoi puoluetoverinsa Päivi Storgårdin postausta.

– Tallink sälyttää vastuun laivaraiskauksista naisille. Uskomatonta, Storgårds kirjoitti ja Henriksson sanoi olevansa samaa mieltä.

Helsingin Sanomien mukaan Tallink Siljan henkilöstöjohtaja Vahur Ausmees sanoi Ruotsin TV4:n Kalla Fakta -ohjelmalle, että naisten pitää tarkkailla omaa juomistaan laivalla.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– He tietävät, mihin se voi johtaa, Ausmees sanoi viitaten raiskauksiin.

Hänen mukaansa vastuu juomisesta kuuluu matkustajalle, ei laivayhtiölle. Tallink Silja totesi myöhemmin STT:lle, että Ausmeesin kommentti on asiaton.

Kalla Faktan mukaan raiskausten määrä laivoilla on lisääntynyt.

Mainos