”Olisi huolestuttavaa, jos sote-pohdintaa ei olisi”

Kokoomuksen kansanedustaja Sari Sarkomaan mielestä on välttämätöntä ja vastuullista, että hallituspuolueissa pohditaan ratkaisuja sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen.

Kansanedustaja Sari Sarkomaan (kok.) mielestä on ”välttämätöntä ja vahvaa vastuunkantoa, että hallituspuolueissa pohditaan ratkaisuja haastavassa tilanteessa olevaan sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen”.

– Se on jokaisen suomalaisen etu. Olisi päinvastoin huolestuttavaa, jos sote-pohdintaa ei olisi, kun on päivän selvää, että lausunnolla oleva sote-esityksestä ei sellaisenaan ole uudistuksen pohjaksi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Sarkomaan mukaan jo nyt on tiedossa, että lausunnolla olevasta sote-uudistuksesta annetaan valtaisa määrä hyvin kriittisiä ja jopa tyrmääviä lausuntoja.

”Esitystä on oltava valmius uudistaa pohjamutia myöten, kun sen lausuntokierros päättyy 13. maaliskuuta”, hän toteaa tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Sarkomaa alleviivaa, ettei ”ole kysymystäkään siitä, etteikö peruspalveluministeri ole valmisteluvastuussa”.

Hänen mukaansa kaikilla hallituspuolueilla on kuitenkin vastuu siitä, ”että sote-uudistus saadaan tehtyä niin, että yhdessä asetetut tavoitteet saavutetaan”.

– Kokoomuksen eduskuntaryhmän on tehtävä osaltaan arvio esityksestä, kunhan hallitus saa korjausurakkansa valmiiksi sekä taloudelliset arviot, onko sote-järjestämislaki riittävän hyvä eduskuntaan tuotavaksi.

Mainos