Olkiluoto 3:n sähköntuotanto keskeytyi

Syynä oli turbiinihäiriö.
Olkiluoto 3. AFP / LEHTIKUVA / JONATHAN NACKSTRAND
Olkiluoto 3. AFP / LEHTIKUVA / JONATHAN NACKSTRAND

Olkiluodon ydinvoimalan kolmosreaktorin eli Olkiluoto 3:n sähköntuotanto keskeytyi maanantaina. Teollisuuden Voima tiedotti asiasta viestipalvelu X:ssä.

Sähköntuotanto keskeytyi maanantaina kello 11.41 turbiinihäiriön vuoksi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Tapahtumalla ei ollut TVO:n mukaan vaikutusta ydinturvallisuuteen.

Myös Olkiluodon ykkösreaktori eli Olkiluoto 1 oli poissa sähköntuotannosta sille suoritettavien huoltotoimenpiteiden vuoksi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kantaverkkoyhtiö Fingrid käynnisti tilanteen vuoksi varavoimalaitoksia. Fingridin mukaan tilanne kantaverkossa oli normalisoitunut.

TVO tiedotti tiistaina aamulla, että Olkiluoto 3:n sähköntuotanto aloitettiin uudelleen maanantain ja tiistain välisenä yönä.

Mainos