Vihreän eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Olli-Poika Parviainen ei asetu ehdolle vihreiden väliaikaiseksi puheenjohtajaksi.
– Nyt pitäisin perusteltuna, että poikkeuskauden puheenjohtajan valinnassa painotettaisiin ensisijaisesti aiempaa kokemusta puolueen johtamisesta, Parviainen toteaa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla
Parviainen kertoo tulleensa siihen johtopäätökseen, että luontevin rooli hänelle on nyt keskittyä vastuisiinsa eduskuntaryhmän johdossa ja keskittyä tukemaan tulevana lauantaina valittavaa puheenjohtajaa.
– Olen kiitollinen saamastani kannustuksesta. Jos olosuhteet sallivat, olen varmasti kiinnostunut vihreiden puheenjohtajan tehtävästä tulevaisuudessa, Parviainen sanoo.
Parviainen on ensimmäisen kauden kansanedustaja Pirkanmaalta.