Olli Rehn marssi ulos EU-tentistä

EU-parlamentin varapuheenjohtaja Olli Rehn (kesk.) lähti keskiviikkona kesken pois puolueiden puheenjohtajille järjestetystä EU-keskustelusta.

– Sain puheenvuoron vasta tunti keskustelun alun jälkeen. En aio jäädä kuunteluoppilaaksi. Olen kuullut nämä vitsit riittävän monta kertaa, keskustan eduskuntavaaliehdokas Olli Rehn sanoi.

Yleisö buuasi ja vihelsi Rehnin kävellessä ulos salista.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Brysselissä on ainakin ylimielisyys opittu, jos ei muuta, vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki lohkaisi.

Rehn oli pahoillaan siitä, ettei keskustalle järjestynyt paikkaa paneelista. Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä ei aikataulusyistä osallistunut Helsingin yliopistolla järjestettyyn tilaisuuteen.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Rehnin mukaan tilaisuuden järjestäjiltä ei löytynyt riittävästi joustavuutta. Hänen mielestään aikataulut rakennettiin pikemminkin nykyisen kuin tulevan pääministerin aikataulujen mukaan. Muiden puolueiden puheenjohtajat olivat paikalla.

Rehn syytti myös EU-komission Suomen-edustustoa puuttumisesta Suomen sisäpolitiikkaan. Euroopan komission Suomen-edustusto oli yksi tilaisuuden järjestäjistä.

Rehn ei osallistunut paneeliin, mutta hän piti tilaisuudessa puheenvuoron.

Mainos