”On reilua, että eläkkeestä maksetaan sama vero”

Sosialidemokraattien kansanedustajan mielestä eläkeläisiä ei saa unohtaa kilpailukykysopimuksesta luvatuissa veronalennuksissa.

Kansanedustaja Pia Viitasen (sd.) mukaan palkansaajille suunnatun veronkevennyksen yhteydessä on pidettävä huolta, että eläkkeestä maksetaan sama vero kuin vastaavasta palkasta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Hallitus on nyt luvannut veronkevennyksiä osana kilpailukykysopimusta. Epäselväksi on kuitenkin jäänyt, miten hallitus aikoo suhtautua eläkkeensaajien verotukseen jatkossa, hän sanoo tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Viitasen mukaan erityisesti pienituloisten eläkeläisten tilanne on tukala, sillä monet hallituksen leikkaukset sattuvat kipeästi juuri eläkeläisiin. Hän toivoo Juha Sipilän (kesk.) hallituksen nyt tekevän oikein ja saattavan eläkeläiset samalle viivalle palkansaajien kanssa verotuksen suhteen.

– Kehysriihessä hallitus ei korjannut eläkkeensaajien verotusta oikeudenmukaiseksi. Nyt siihen olisi jälleen mahdollisuus, mikäli hallitukselta vain tahtoa löytyy.

Mainos