Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Petteri Orpo sanoo, että jollei sote-uudistusta viedä eteenpäin, vahingot ovat isot.
Mainos - sisältö jatkuu alla
– Palvelujärjestelmä ei kestä sitä, että tätä uudistusta ei tehdä. Niin pitkään on puhuttu vanhusten huonosta hoidosta, terveyskeskusten ongelmista, lääkäripulasta, hoitajapulasta. Ja tämä vain pahenee. Enää ei voida odottaa, Orpo sanoo Helsingin Sanomissa.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Paljon arvostellussa sote-uudistuksessa on hänen mielestään niin paljon hyvää, että uudistusta ei kannata kaataa.
– Lähipalvelut turvataan. Jatkossakin pääsee lääkäriin. Jatkossa on yksi huolenpidon ketju. Erikoissairaanhoito ja perusterveydenhuolto ovat yksissä käsissä. Nykyisestä sekavasta mallista tulee yksinkertaisempi.