Osa vanhuksista kokee joutuneensa pakkomyynnin kohteeksi telemyymälässä

Teleoperaattoreiden palvelujen myynti ei aina suju ikäihmisten toiveiden mukaan, kertoo Valli ry.

Valli ry:n mukaan teleoperaattoreilla on parantamisen varaa myyntitilanteen eettisyydessä ja hyvässä palvelukokemuksessa.

Yhdistyksen Ikäteknologiakeskuksen tekemässä kyselyssä lähes neljännes vastaajista kertoi lähteneensä liikkeestä tyytymättömänä, epätietoisena tai turhautuneena.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Osa koki joutuneensa pakkomyynnin kohteeksi, kertoo Ikäteknologiakeskuksen kehittämispäällikkö Sanna Kaijanen yhdistyksen tiedotteessa.

Hänen mukaansa myyntitilanteet ovat usein hämmentäviä ja käteen saattaa jäädä laite, jota ikäihminen ei osaa käyttää.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Keväällä tehtyyn kyselyyn vastasi lähes 300 ihmistä, joista suurin osa oli 65–74-vuotiaita

Kaijasen mielestä myynnin pitäisi perustua asiakkaiden todellisiin tarpeisiin.

– Myyntitilanteissa tulee käyttää selkeää, ymmärrettävää kieltä ja pakkomyyntiä ei saisi tapahtua. Kiireen tuntu palvelutilanteessa johtaa vanhojen ihmisten kohdalla huonoihin ostopäätöksiin, Kaijanen muistuttaa.

Mainos