Osmo Soininvaara: Missähän dieselautot tankataan?

Vihreä vaikuttaja ei pidä dieselauton hankintaa viisaana.
Osmo Soininvaaralla on synkkä näkemys dieseleiden tulevaisuudesta. LEHTIKUVA / MIKKO STIG
Osmo Soininvaaralla on synkkä näkemys dieseleiden tulevaisuudesta. LEHTIKUVA / MIKKO STIG

Entinen vihreiden puheenjohtaja ja ministeri Osmo Soininvaara maalaa dieselautoille synkeää lähitulevaisuutta.

– Autokauppiaat vakuuttavat, että dieselauto on hyvä menopeli vielä kymmeniä vuosia sen jälkeen, kun uusien valmistaminen on lopetettu. Missähän ne tankataan?, Soininvaara kysyy Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Kepu varmaan keksii bensa-asematuen, hän jatkaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Soininvaaran kommentti on herättänyt runsaasti keskustelua. Hän toteaa keskustelussa yrittäneensä vain huomauttaa, ”ettei dieselauton ostaminen ole kovin viisasta.

Mainos