Entinen vihreiden puheenjohtaja ja ministeri Osmo Soininvaara maalaa dieselautoille synkeää lähitulevaisuutta.
– Autokauppiaat vakuuttavat, että dieselauto on hyvä menopeli vielä kymmeniä vuosia sen jälkeen, kun uusien valmistaminen on lopetettu. Missähän ne tankataan?, Soininvaara kysyy Twitterissä.
– Kepu varmaan keksii bensa-asematuen, hän jatkaa.
Soininvaaran kommentti on herättänyt runsaasti keskustelua. Hän toteaa keskustelussa yrittäneensä vain huomauttaa, ”ettei dieselauton ostaminen ole kovin viisasta.
Autokauppiaat vakuuttavat, että dieselauto on hyvä menopeli vielä kymmeniä vuosia sen jälkeen, kun uusien valmistaminen on lopetettu. Missähän ne tankataan? Kepu varmaan keksii bensa-asematuen.
— Osmo Soininvaara (@OsmoSoininvaara) September 16, 2021
Yritin vain huomauttaa, ettei dieselauton ostaminen ole kovin viisasta.
— Osmo Soininvaara (@OsmoSoininvaara) September 16, 2021