Outi Alanko-Kahiluoto puheenjohtajuudesta: Lähiaikoina täytyy tehdä päätöksiä

Kansanedustajan mukaan ensin täytyy sulatella käännettä, kun Touko Aalto ilmoitti luopuvansa vihreiden johtajuudesta.

Vihreiden kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto sanoo toivovansa, että Touko Aalto ottaa nyt kaiken tarvitsemansa ajan toipuakseen vaikeasta uupumuksesta.

– Luonnollisesti me kaikki vihreät kansanedustajat tuemme Toukoa tässä tilanteessa, Outi Alanko-Kahiluoto sanoi tiedotusvälineille eduskunnassa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Sairauslomalla oleva Touko Aalto tiedotti tänään väistyvänsä vihreiden puheenjohtajan tehtävästä. Vihreiden puoluevaltuuskunta valitsee uuden puheenjohtajan jo reilun viikon kuluttua 3. marraskuuta.

Alanko-Kahiluodolta kysyttiin, onko hän itse käytettävissä puheenjohtajaksi.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– En ota kantaa tähän vielä, Alanko-Kahiluoto sanoi.

Hänen mukaansa ensin täytyy sulatella uutta käännettä. Häneltä kysyttiin myös, milloin hän tekee päätöksensä.

– Tietysti lähiaikoina täytyy päätöksiä tehdä. Se on selvä, Alanko-Kahiluoto sanoi.

Mainos