Pääsiäisenä voi osallistua kirkossa yöllisiin syöminkeihin

Pääsiäiseen päättyvän paastonajan jälkeen monissa seurakunnissa ympäri Suomen järjestetään yhteisen syömisen tapahtumia, kertoo Kirkon tiedotuskeskus.
Mainos - sisältö jatkuu alla

Parikymmentä seurakuntaa kutsuu Kirkon tiedotuskeskuksen mukaan seurakuntalaisiaan yhteisen pöydän ääreen joko pääsiäisyön jumalanpalveluksen yhteydessä ensi lauantaina tai pääsiäissunnuntaina.

Esimerkiksi Helsingissä Alppilan kirkossa järjestetään lauantaina kello 23 pääsiäisyön vegeateria, jota tahdittaa dj Bunuelin levylautasella soiva musiikki.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Yhdessä syöminen pääsiäisenä on Kirkon tiedotuskeskuksen mukaan vanha kristillisen perinne. Tapahtumat voivat olla seurakunnan järjestämä tai nyyttärihenkisiä, jolloin osallistujat voivat tuoda mukanaan yhteiseen pöytään tarkoitettuja ruokia.

Mainos