Paavo Arhinmäki pitää kansanrintamaa täysin realistisena

Vasemmistoliiton puheenjohtaja pitää kansanrintamahallitusta mahdollisena, mikäli perussuomalaisten kannatus jatkaa laskuaan. Hän on kuitenkin keskustan puheenjohtajan kanssa eri linjoilla talouden hoitamisesta.

Vasemmistoliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Paavo Arhinmäki kirjoittaa Kansan Uutisten mielipidekirjoituksessaan, että niin sanottu kansanrintamahallitus – keskusta, Sdp ja vasemmistoliitto – ”on yhtäkkiä täysin realistinen vaihtoehto”.

Edellytyksenä tälle hän mainitsee muun muassa perussuomalaisten kannatuksen laskun jatkumisen nykytahtia.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

”Jos perussuomalaisten kannatus putoaa tätä tahtia ja Timo Soini on sanojensa mittainen mies, ei hallituksessa ole takiaispuolueita. Eli jos perussuomalaiset eivät ole yksi suurista, eivät he lähde hallitukseen”, Arhinmäki arvioi.

Hän kirjoittaa olevansa talousasioissa eri linjoilla keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän kanssa niin elvyttämisestä kuin julkisen sektorin leikkauksistakin. Sipilä on hänen mukaansa puhunut kymmenien tuhansien työpaikkojen vähentämisestä ja todennut, ettei Suomella ole varaa elvyttää.

Oikeampi kysymys on Paavo Arhinmäen mielestä se, onko Suomella varaa olla elvyttämättä. Suomen talouden ongelma ei ole hänen mukaansa ylipaisunut julkinen sektori, vaan romahtanut yksityinen sektori. Vasemmistoliiton hän kertoo lähteneen hallituksesta sen tekemien leikkauspäätösten vuoksi.

Mainos