”Pahemman luokan sumutusta” – keskusta pöyristyi SDP:n lapsilisävaatimuksesta

Keskustakolmikko syyttää SDP:tä kaksien rattaiden perhepolitiikasta.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnassa istuvat keskustalaiset Juha Rehula, Annika Saarikko ja Anu Vehviläinen ovat pöyristyneet SDP:n toimista. SDP:n puoluehallituksen uutisoitiin tiistaina ehdottaneen lapsilisien maksamista kaikille alle 18-vuotiaille.

– Samana päivänä kun SDP kannattaa sosiaali- ja terveysvaliokunnassa lapsilisäleikkauksia, valtiovarainministerin johtama puolue vaatii julkisuudessa lapsilisien korottamista 18 ikävuoteen, keskustalaiset kummastelevat tiedotteessaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Rehula, Saarikko ja Vehviläinen pitävät demarien toimintaa ”pahemman luokan sumutuksena” ja ”uskomattomana touhuna”.

Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan SDP ehdottaa myös muun muassa maksutonta varhaiskasvatusta 4-vuotiaasta lähtien sekä täysin ilmaista päivähoitoa.

– Todellisuudessa sosiaalidemokraatit ovat olleet hyväksymässä pelkkiä heikennyksiä lasten ja perheiden tilanteeseen. Luvatut ja kauan odotetut uudistukset, kuten varhaiskasvatuslaki antavat myös edelleen odotuttaa itseään, Rehula, Saarikko ja Vehviläinen sanovat.

Mainos