Päivi Räsäsen puhetta hämmästellään – ”Totellako lakia vai Jumalaa?”

Sisäministeri pohti, ovatko homoliitot ja abortti Jumalan sanan mukaisia.

Yhteisöpalvelu Twitterissä on virinnyt keskustelu, kehottaako sisäministeri Päivi Räsänen (kd.) rikkomaan lakia, jos se on Jumalan sanan vastainen. Räsänen puhui viikonloppuna Kansanlähetyspäivillä Kankaanpäässä.

– On hyvä tutkia ja tiedostaa, mitkä arvot ovat kulloisenakin aikana ristiriidassa Jumalan sanan kanssa, sillä niin helposti menemme vain virran mukana, Räsänen sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Hän siteerasi Raamatun Apostolien teot -luvun tekstiä, jossa viranomaiset kieltävät apostoleja saarnaamasta Jeesuksesta. Hän muistutti, että Pietari ja muut apostolit jatkoivat työtään kielloista huolimatta, koska halusivat totella Jumalan sanaa.

– Kaikilla meillä on varmasti tullut eteen tilanteita, joissa joudumme miettimään, rohkenemmeko toimia vastoin yleistä mielipidettä tai normia, porukan painetta tai joskus jopa lakia, jos nämä ovat Jumalan sanan vastaisia, Räsänen sanoo.

Hän lainaa myös Paavalin kirjettä roomalaisille:

Poimintoja videosisällöistämme

– ’Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää, otollista ja täydellistä.’

Räsänen pohti puheessaan muun muassa homoliittojen, homojen adoption, eutanasian ja abortin oikeutusta.

Yritysjohtaja Jari Sarasvuo toteaa Twitterissä, että Räsäsen puhe ”panee miettimään”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Jos ’tottelemme enemmän Jumalaa’ kuin lakia, kenen ummehtuneelle äänelle olemme kuuliaisia? Tuskin jumalan. Kauhistuttava, jos totta.

Toimitusjohtaja Kirsi Piha epäilee, että Räsänen ei ole oikeassa työpaikassa.

– Ministeri, joka kehottaa lain sijaan noudattamaan Raamattua, ei kuulu ministeriaitioon. Menköön kirkkoon töihin.

Mainos