”Palkkani on siis valtion ja kunnan” – Li Andersson: Ei siinä mitään uutta pitäisi olla

Yrittäjä kaipaa aikaa, jolloin verotuksen perustana ei ollut "MM-tason pienimpien tuloerojen ylläpito".

Kansanedustaja Elina Lepomäen (kok.) mielestä Yle uutiset johtaa harhaan uutisoimalla, että ”hallitus ottaa pienituloisilta ja antaa suurituloisille”.

– Kertokaa Yle uutiset mitä tulonsiirtoa hyvätuloisille tämä hallitus on kasvattanut? Lepomäki pyytää Twitterissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson vastaa Lepomäelle, että ”veroratkaisut”.

– Olen sanaton. Palkkani on siis valtion ja kunnan – sekä politiikkojen. Minulle kuuluu se osa joka minulle suodaan. Jos jotakin suodaan, kirjoittaa yrittäjä Pekka Salmi.

Andersson‏ vastaa Salmelle, että veroratkaisuista päätetään valtion toimesta, eikä ”siinä mitään uutta pitäisi kenellekään olla”.

Salmi toteaa kaipaavansa aikaa, jolloin verotuksen perusta oli apua tarvitsevien palvelut.

– Nyt MM-tason pienimpien tuloerojen ylläpito, Salmi toteaa.

– Minäkin kaipaan kaihoisasti aikaa, jolloin verotuotot käytettiin vähävaraisten auttamiseen, Andersson vastaa.

Salmi kirjoittaa, että verotulot 2,5-kertaistuneet 90-luvulta. Hän linkittää keskusteluun Veronmaksajien keskusliiton tilaston.

– Menot ongelma, ei syytä lisätä verokuormaa. Siis alkuun – miksi kasvattaa veroja jos menot ongelma, Salmi kysyy.

Andersson ei enää jatka keskustelua, mutta SSAB:n IT-johtaja Jussi Juvani vastaa.

Poimintoja videosisällöistämme

– Älä turhaan sekoita hyvää keskustelua kaiken maailman faktoilla. Li sanoi, että hallitus sorsii pienituloisia, joten tottahan se on väkisin, Juvani kirjoittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Lue Verkkouutisten maksuttomalta, kirjautumista vaativalta +PLUS-sivustolta, miksi Elina Lepomäen mielestä yhteiskunta menee pieleen, jos sen ensisijainen tehtävä on pienentää tuloeroja.

 

Mainos